Status - övergång till Tele 2 som brebands- & tv-leverantör

Den 1 september gick Brf Pontonjärkasern över till bredbands- och tv-abonnemang med Tele2. Här följer en statusuppdatering.

Om du har varit i kontakt med Tele2:

Har du förbeställt en router antingen via oss i styrelsen (vid informationsmötena eller hämtat på expeditionen) eller haft kontakt med Tele2:s kundservice ska din kundprofil hos Tele2 ha skapats och du ska kunna koppla upp dig mot internet.

Om du inte har varit i kontakt med Tele2:

Har du inte förbeställt en router eller varit i kontakt med Tele2 måste du kontakta dem så att de kan skapa en kundbild för din lägenhet, dvs. aktivera tjänsten för rätt hushåll. Därefter ska du kunna använda vilken router du vill. Fungerar det inte trots att du har haft kontakt med Tele2 kan du behöva starta om din router. Det kan ta upp till en och en halv timme innan routern hittat signalen.
Telefonnummer: Tele2:s kundtjänst för gruppavtal har telefonnummer 0775-17 17 20 (öppettider: vardagar 8-19 och lördagar 9-15).

Tv-kanalerna:

Installatörerna har inte fått till den tekniska biten för övergången till tv-kanaler via Tele2. De har felsökt och kommer fortsätta arbetet den 2 september. Detta innebär att kanaluppkopplingen oturligt nog inte fungerar för alla än. Kanalutbudet finns dock tillgängligt via Tele2 Play-appen.

Tack för ert tålamod!

Vänliga hälsningar /Styrelsen